Forsikringsselskab vil vise overskud til hinanden

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Ny reklamefilm skal vise, at det handler om meget mere end blot økonomisk overskud til kunderne.

I samarbejde med Markant Reklamebureau og The Woerks lancerer GF Forsikring et nyt reklamefilmsunivers, der med fokus på overskud til hinanden skal fortælle GF Forsikrings historie.

I starten af 2017 valgte GF Forsikring Markant som reklamebureau og i januar blev universet: Overskud til hinanden, lanceret internt.

Nu går forsikringsselskabet ud med universet ekstern med en ny reklamefilm, der skal på tv og på de sociale medier.

”GF Forsikring har en unik historie, der handler om meget mere end blot økonomisk overskud til kunderne. GF Forsikring er kundeejet og består af en lang række lokale klubber med et enormt engagement og fokus på kunderne,” siger Peter Larsen, kontaktdirektør hos Markant Reklamebureau.

Han fortsætter:

”Derfor har vi valgt en bredere fortælling end blot budskabet om økonomisk overskudsdeling”.

Det nye reklamefilmsunivers indeholder budskabet om, at GF Forsikring har fokus på overskudsdeling og det lokale fællesskab.

”I et marked med hård konkurrence og store aktører er det vigtigt at finde det rigtige sweet spot for GF Forsikring i vores kommunikation. GF har en unik kernefortælling, som fortjener at komme helt frem i lyset,” siger Pernille Vestergaard Roslev, marketing- og kommunikationschef hos GF Forsikring.

Hun fortsætter: ”

”Med vores nye brandingplatform og filmunivers mener vi at have fundet den position. Og vi kan heldigvis allerede nu se en positiv effekt af de igangsatte aktiviteter. Vi forventer, at filmen blot vil forstærke dette i endnu højere grad.”

GF Forsikrings reklamefilm kører året ud og understøttes af online-aktivering, der er udviklet af Subsero.

 

Credits:

Producer: Thomas Veyssiere Gram/The Woerks

Instruktør: Aleksander Hørup/The Woerks

Creative: Christina Astrid Vorre/Markant