Af Zandra Damsgaard zandra@bureaubiz.dk
Der er gode takter hos det unge mediabureau Orchestra.

Det går fortsat godt for mediabureauet Orchestra, der netop har fremlagt sit tredje årsregnskab.

Orchestra har præsenteret et overskud på små to millioner for sit tredje hele regnskabsår.

Det danskejede mediabureau øgede sin indtjening med 22 pct. fra 15,508 mio. kr. i 2015 til 18,856 mio. kr. i 2016. Et ”meget tilfredsstillende” resultat ifølge Orchestra, som efter en periode uden direktør hentede Ulrik Grevenkop-Castenskiold fra GroupM pr. 1. september 2016.

”Jeg er trådt ind i et særdeles velfungerende bureau, og jeg er særligt stolt af vores medarbejderes formidable indsats. Vi har travlt i vores daglige drift og arbejder samtidig intenst med videreudvikling af vores forretning,” siger Ulrik Grevenkop-Castenskiold.

Orchestra bygger på en særlig forretningsmodel baseret blandt andet på et indkøbsfællesskab med overskudsdeling blandt bureauets kunder. Kunderne har indsigt i alle betalingsstrømme relateret til mediaindkøbene, som administreres af et advisory board bestående af 4-5 kunder samt en revisor.

Kundeporteføljen blev udvidet med blandt andre Tivoli og partiet Venstre i 2016, hvor medarbejderkredsen voksede fra 16 i 2015 til 19.

”Vi kommer stærkt ud af 2016 og har ligeledes fået en flot start på 2017. Det giver en ro og styrke til at fortsætte vores forretningsmæssige udvikling og kontinuerligt bygge oven på vores fundament,” siger Ulrik Grevenkop-Castenskiold.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club