Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Ungt konsulent-hus er kommet godt fra start, og har allerede måttet flytte til større lokaler.

Ved indgangen til sidste år fandt fem partnere sammen om at stifte et digitalt konsulent-firma under navnet NexusOne.

Det skulle vise sig at være en god ide. Det første regnskab viser en bruttofortjeneste på 12 mio. kr. og en bundlinje på lige knap 2 mio. kr.

Firmaet fremhæver selv at fokus på forretningsudvikling og et sikkert greb om data er det vigtige. Det er ikke nok at forstå teknologierne – det handler om at kende forretningen. Og så handler det om at have orden i data, så man får indsigter, der kan omdannes til værdifulde kunderejser.

På den led nærmer firmaet sig den digitale bureauverden. Mange af partnerne og medarbejderne har dog mere afsæt i IT-verdenen end bureauverdenen.

NexusOne startede med 11 medarbejdere incl. de fem partnere, men allerede et år efter rundede man 20 medarbejdere og var nødt til at flytte til nye og større lokaler – som de kunne finde på samme adresse på Esplanaden i København.

I dag opgives medarbejdertallet til 25.

De fem partnere er: De fem partnere Villy Gravengaard, Kjell Wittmaack, Nina Langkilde, Morten S. W. Hansen og Jonas Brock.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club