Af Peter Engholm 25@mail.dk

Et ungt bureau skal dække op til ektra ved julefrokosten, for 2011 har været mere end nådigt. Reklamebureauet, befolket med især salgsfolk, har udvidet med et media-ben.

Når det aktuelle reklamemarked skal beskrives, så bliver ord som nervøst og hårdt typisk taget i brug. Men der er åbenbart stadig plads til vækst og udvidelser – endog nogle procentuelt store nogen af slagsen.

Aalborgensiske Clienti er på få måneder gået fra 0-24 medarbejdere, men det er jo ikke kun i Jylland, at det behøver at gå så stærkt:

Københavnske OMI, der kom til verden i januar 2009, er vokset gevaldigt fra de 11 medarbejdere, som var mandtallet i begyndelsen af 2011.

“Det slog mig, da jeg skulle godkende budgettet for julefrokosten: Vi er 21 personer på bureauet nu,” siger Claus T. Hansen, adm. direktør og partner i OMI.

“Væksten skyldes vores mantra: Fokus på salg …”

Det vil andre bureauer nok hævde, at de også har …

“Måske nok, men jeg vil vove den påstand, at det kun er få reklamefolk, der reelt har arbejdet med salg. Vi kommer fra salgssiden og ved af erfaring, hvor intensivt og målrettet, der skal arbejdes med det,” siger Claus T. Hansen.

OMI er et reklamebureau, men de fleste nyere cases er onlinebaserede.

“Vi har lagt online-strategi for Citroën, ikke blot i Danmark, men også Norge. Det samme gælder bl.a. også Superoffice og Babysam. Og f.eks. for en detailkæde som Babysam hentes væksten netop i online. Og vi følger vejen fra banner-visning til lukket ordre,” siger Claus T. Hansen.

For at sikre et ejerskab over nævnte forløb agerer OMI mediabureau på onlinedelen og har i løbet af året hentet 3 medarbejdere – heraf 2 fra Guava – til denne funktion.

Claus T. Hansen skynder sig dog at tilføje, at bureauet ikke er religiøs, hvad angår kanaler.

“Vi er i aviser og på bussider. Det vigtigste er at være der, hvor resultaterne skabes. Vi kan blot konstatere, at forbrugernes efterspørgsel er stor på nettet, og kan man med den rette strategi forvalte denne efterspørgsel, så kan man finde en række lavthængende frugter til kunderne,” siger Claus T. Hansen.

Han forventer, at OMI, der i sommer fik Falcks marketingchef Christian Linnelyst som bestyrelsesmedlem, kommer ud af 2011 med et overskud, der bliver ca. tre gange større end 2010-overskuddet på 1,150 mio. kr.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club