Fra vor egen verden: Vi fylder to år i morgen

To år er gået, og 2200 artikler er skrevet. Vi tager en halv fridag og bringer Top 20 over de to års artikler.

Torsdag d. 24. april 2008 løb den årlige DM-dag af stabelen. Og Bureaubiz udkom første gang.

Så i morgen er der gået 2 år – og 2200 artikler – siden vi gik i luften.

Økonomisk er det blevet mere op af bakke, end vi havde håbet, fordi jobmarkedet forsvandt efter et halvt år. Det betyder ikke, at vi har underskud – men det betyder, at vores lønninger er enhver arbejdsgivers drøm.

Måske er begrebet lommepenge mere dækkende.

Til gengæld synes vi, at vi har været flittige og fået gjort os bemærket, hvad angår dækningen af branchen.

I dag er der mere end 5500 modtagere af den daglige nyhedsmail, og i henhold til Google Analytics er der over 20.000 unikke brugere på månedsbasis. Det er dog ikke lig med personer – tallet skal formentlig mindst halveres. Men vi har helt sikkert kontakt med mere end 5500 mennesker.

Trafikmæssigt er vi oppe på 150-175.000 månedlige visninger.

Så vi synes, vi har fortjent en halv fridag og en frokost i byen. Det kan ses på dagens mail, så bær over med os.

Den halve arbejdsdag, det dog er blevet til, er bl.a. gået med en udgravning i de elektroniske arkiver, og vi har fundet frem til de 20 mest læste artikler. Støvet har ikke skullet pustes af, for størstedelen af artiklerne er af nyere karakter. Det er naturligt, fordi trafiktallet har været stigende siden begyndelsen.

Men enkelte – i Bureaubiz-sammenhæng – lidt ældre artikler sniger sig ind på Top20; Banale bare bryster fra Fleggaard, der er fra slutningen af 2008, og Her er Danmarks mest vindende kreative, der er fra februar 2009.

To års mest læste artikler

  1. Dell-direktør ude i katastrofal tv-optræden
  2. Jesper Kunde har mistet sin kronprins
  3. 269 annoncører placerer 53 reklamebureauer på hitliste
  4. En af landets største fitness-kæder vælger fast bureaupartner
  5. Imageanalyse: Webbureauer lider under dårligt kendskab
  6. Hovederne ruller i Visitdenmark
  7. Reklamebranchens rigeste: Henrik Juul har overhalet Jesper Kunde
  8. Toms har fundet sit nye reklamebureau
  9. Grey København opsiger Vistidenmark
  10. Voldsom turbulens på Bergsøe 4: Direktøren har sagt op
  11. Bureauerne kårer deres drømmekunder
  12. Overraskende valg af nye bureauer hos Forsvaret
  13. Uro om fyring af Recommended-partnere
  14. Kunde & Co’s tronfølgefilm er plank
  15. Reklamepriser er noget af det mest skadelige for branchen
  16. Garvet reklamemand bliver ny direktør hos Kunde & Co
  17. Her er Danmarks mest vindende kreative
  18. Bureaubiz på halv kraft
  19. Grey taler ud om Visitdenmark-kampagne
  20. Banale bare bryster fra Fleggaard

Hvis nogen mener at kunne se en linje i typen af historier på Top 20 – f.eks. at det kun er ramasjang, der kan trække læsere på Bureaubiz – så vil vi gerne fremhæve nr. 21 på listen. Her finder man nemlig den branche-debat, som Danske Banks Joachim Rubow fik sat i gang.

Danske Bank: Annoncørerne er tabere i bureauernes karussel