Af Peter Engholm 25@mail.dk

Fradhouse vandt en bureaukonkurrence hos Fullrate i 2009 og bestod siden en re-eksamen hos en ny markedsdirektør. Men nu har Fullrate fundet et nyt bureau. Og Fradhouse er under konkurs.

Fullrate har siden april 2006 tilbudt danskerne bredbåndsforbindelser under payoff’et “high speed, low cost”.

Bureauet har fra begyndelsen været Fradhouse, der så sent som i sommeren 2009 blev udfordret med en bureaukonkurrence – og vandt den. For et år siden, den 1. november, tiltrådte en ny markedsdirektør i Fullrate, Christian Rau, der havde det kreative univers og bureauet til en slags re-eksamen.

Også her overlevede Fradhouse, der sammen med Fullrate kort efter præsenterede et nyt univers.

Men Fradhouse har tilsyneladende ikke overlevet i længden. Den 28. juli afsagde Sø- og Handelsretten konkursdekret over “Selskabet af 22.07.2009 Aps”, som Fradhouse havde skiftet navn til, og den 14. september er selskabet under konkurs. Bureauet skulle efter sigende have fusioneret med UnderLine, men også dette selskab er under konkurs. Det skete den 2. september.

I mellemtiden har Fullrate fundet et nyt bureau på baggrund af en bureaukonkurrence. Det sker ud fra et behov om at styrke sin position i markedet:

“Når man som udfordrer i et marked vinder 110.00 kunder på bare 4 år, vil det altid tiltrække konkurrenternes opmærksomhed. Konkurrenterne har lagt mærke til, hvor godt kunderne har taget imod vores tilbud om høje hastigheder til lave priser, og dette har de har naturligvis reageret på,” siger Christian Rau.

“Vi er stadig high speed, low cost. Samtidig vil vi gerne gøre det endnu mere klart, at vi sælger enkle, gennemskuelige produkter, der er til at forstå. Vi pakker ikke vores bredbåndsløsninger ind i uigennemskuelige og fordyrende pakkeløsninger. Det er den filosofi vi går til markedet med.”

Det blot halve år gamle reklamebureau Anew løb med sejren i bureaukonkurrencen, og allerede i næste måned lancerer lancerer Fullrate en ny kommunikationsplatform, der skal understrege virksomhedens produktfilosofi.

“Vi valgte Anew, fordi de udviste størst mulig forståelse for vores udfordringer, og kom med det bedste bud på den kreative platform. Og udover de faglige kompetencer er de ildsjæle og har en entrepreneurship, som vi som selskab godt kan sætte os ind i,” siger Christian Rau.

Han siger om sit hidtidige bureau:

“Fradhouse var med i bureaukonkurrencen sammen med Gefühl, Manipulation og Anew. Det var ikke et spørgsmål om høflighed – vi ville ikke have taget dem med, hvis vi ikke troede, at de havde en chance. Og det var ikke deres økonomiske situation, der spillede ind, men et spørgsmål om de rigtige kompetencer.”

Det har i dag ikke været muligt at få en kommentar fra adm. direktør i Fradhouse, Claus Mossbeck.

For Anew er der tale om en rigtig god nyhed. Bureauet gik i luften i foråret uden kunder men med en tro på, at der var muligheder i markedet. 5 måneder senere var det lykkedes de tre partnere at hente fem kunder og de var begyndt at ansætte.

Fullrate bliver den sjette kunde – og samtidig en af de synlige af slagsen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club