Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Det fynske analyse-firma, M3 Research er blevet solgt til børsnoteret fransk virksomhed.

Fynske M3 Research har haft fart på siden starten i sidste halvdel af 2007, og firmaet har i de seneste tre år været på Børsens Gazelle-liste.

Nu bliver det så fransk-ejet. Det børsnoterede franske selskab, Bilendi, har købt M3 Research for et ikke oplyst beløb. Bilendi hed tidligere Maximiles og er et firma, der arbejder med loyalitetsprogrammer men som også er aktiv inden for analyse og internet-paneler.

Med købet vil M3 Research få adgang til spørgeskemapaneler i 11 europæiske lande med en samlet panelstørrelse på over 2.000.000 personer til forskel fra de nuværende ca. 300.000 paneldeltagere.

“Vi har hele tiden haft et nordisk fokus og med den strategi passer vi perfekt ind i deres portefølje af virksomheder, der er placeret i de øvrige europæiske lande,” siger adm. dir. Helle Oddershede.

Bilendi har ingen planer om at ændre M3 Research markant, men vil i stedet tilføre selskabet nye kunder og produkter, og det er således planen at udvikle M3 Research A/S i de nordiske lande. Firmaet har ca. 30 medarbejdere med kontorer i Odense, København, Stockholm og Helsinki.

De to grundlæggere COO Mik S. Oddershede og CSO Steen Agerskov samt partner og CEO Helle Oddershede fortsætter med at lede selskabet.

M3 havde i det senest kendte regnskabsår (2013) et bruttoresultat på 15,3 mio. kr. efter en vækst på knap 25 pct. og et overskud (før skat) på 4,019 mio. kr.

Egenkapitalen var knap 6 mio. kr.

Ægteparret Mik og Helle Oddershede ejer 60 pct., mens Steen Agerskov ejer 40 pct.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club