Frederik Preisler giver Alternativets valgplakater stor ros

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Når midlerne er små, må kreativiten værre stor. Alternativet får ros for deres valgplakater, som Saatchi & Saatchi har hjulpet med.

Unge kreative hos Saatchi & Saatchi læste givet Politiken med særlig stor glæde i går. Her fik deres arbejde for Alternativet nemlig stor ros fra en af branchens markante kreative personligheder i skikkelse af Frederik Preisler fra Mensch.

Som helt nyt parti starter Alternativet uden de midler, som de øvrige partier har, og derfor har de måttet finde på noget kreativt. Det er så blevet til miniplakater, som er hængt op under de andre partiers plakater med teksten: ”… der er også Alternativet”.

Godt tænkt, lyder skudsmålet fra Frederik Preisler til Politiken:

”Det er sgu da godt tænkt og superrelevant, at de kan sætte den under andre plakater. Også fordi de netop har den rolle, at de er alternativet – til hvem som helst. Så den bliver sådan metakommunikation, fordi den hele tiden spiller op mod det, den er i nærheden af. Og den er lige sjov, om den sidder op ad rød blok eller blå blok. Så det må man lette på hatten over.”

Miniplakaten er blevet delt flittigt på både Twitter og Instagram. Og også her er kommentarerne fra vælgerne positive: ”Genial valgplakat”, ”Alternativet vinder for årets bedste valgplakat” og ”Valgets mindste og mest innovative valgplakat”, lyder det blandt andet.

Alternativet har også hængt ‘almindelige’ plakater op med billeder af kandidaterne, ligesom de øvrige partier har gjort. Men Alternatives plakater er stadig anderledes uden at der af den grund lyder en speciel ros til disse plakater. Måske er det fordi, at plakaterne er helt grønne inkl. kandidaternes ansigter. Det kan godt ligne sådan som man føler sig, når man enten lige har kastet op eller snart skal til det.

Link til artiken på politiken.dk