Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Fra provokatør til Danmarksmester i nøgletal. Men det nye Propaganda er ikke forfra - det er at videreføre, hvad der er skabt indtil nu.

Som ung var han på vej til at blive partner med Peter Hiort og Morten Stenius, og dørskiltet var lavet: Hiort, Stenius & Preisler.

Men så sprang Frederik Preisler fra. Han ville hellere lave sit eget bureau sammen med Carsten Reuther, og Propaganda var skabt.

I den første årrække blev bureauet bl.a. kendt for sine provokationer – som f.eks. da man beskyldte Bates for at planke reklamer.

I dag er makkerne Espen Sørensen og Bjørn Stene og Propaganda er et velestimeret bureau – men dog fortsat et højt profileret et af slagsen. Men Propaganda gør sig nu også bemærket med branchens bedste nøgletal.

Den højeste bruttoavance pr. medarbejder og den højeste gennemsnitsløn – og sammenregnet efter en matematisk model førte det til, at Bureaubiz i sin Bureauanalyse for 2007 over 87 bureauers nøgletal kårede Propaganda McCann som Danmarks stærkeste på nøgletal.

Nu skal Frederik Preisler så bygge et nyt bureau op sammen med fire andre af Propaganda McCann’s partnere uden McCann.

Så er det forfra? Nej, sådan ser Frederik Preisler ikke på det.

“Jeg ville ikke have lyst til at begynde forfra med to mand i en kælder. Overhovedet ikke. Men det er heller ikke situationen. Vi er fem partnere, vi har en størrelse, en position og vi har kunder.”, siger Frederik Preisler, der glæder sig meget.

“Vækstkravet fra internationalt hold har vi hele tiden set som den største trussel mod at fastholde et bureau på de præmisser, som vi brænder for. Nu har vi fundet en løsning, hvor McCann og vi kan forfølge hver vores mål uden at stå i vejen for hinanden”, siger Frederik Preisler.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club