Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Propaganda McCann vandt de fleste priser og er glade. Frederik Preisler giver point for forsøget, men er mere tvivlsom over for, om konceptet holder.

Propaganda McCann var om nogen et af de steder, hvor der skulle have været fest i går. Bureauet vandt tre kategorier for tre forskellige kunder – endda Publikumsprisen for noget så snævert som en revisor-annonce for Deloitte.

Alligevel var det ikke voldsom fest, der prægede bureauet, da Bureaubiz fangede Frederik Preisler en time efter afslutningen på den virtuelle prisuddeling. Jyllands-Posten havde nemlig i år valgt at sløjfe den traditionelle fest og i stedet lade det hele foregå på nettet. Priserne blev således uddelt på 45 minutter via live-sending på nettet og links ud til udvalgte bureauer – heriblandt Propaganda, hvor fire mand tog pænt mod priserne.

“Vi har vundet tre priser for tre forskellige kunder, og det er vi rigtig glade og stolte over. Jeg synes Jyllands-Posten skal have mange goodwill-point for at forsøge noget nyt – spørgsmålet er dog, om konceptet holder fremadrettet. Det er i hvert fald svært at få en fest i gang på dette grundlag. Vi må nok konstatere, at omgivelserne har betydning for, om man får en fest i gang”, siger Frederik Preisler.

Det samme gjaldt vinderen af hovedprisen, Uncle. Her skulle man arbejde på at færdiggøre et oplæg frem for at fejre prisen.

Men hvad skal Jyllands-Posten gøre for at løfte prisen? Skal Frederik Preisler skyde fra hoften, lyder hans bud:

“Aurora er den ældste reklamepris og den omhandler den mest klassiske disciplin. Det skal de måske gøre en dyd ud af. Og så skal de måske stille prisen til rådighed for alle danske dagblade, så en samlet branche står bag den”.

Kommentarer

  1. Det måtte så være første gang Fred’rik ikke havde noget at sige – imponerende, men det må vel skyldes en fejl….?

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club