Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Bruttoavancen steg- overskuddet faldt. Men bureauet ser sig som godt rustet til hårde tider.

Sidste år præsterede Advance en fantastisk fremgang på 500 pct. i overskud (resultat af primær drift)

Det kunne bureauet ikke leve op til i det seneste regnskabsår, der sluttede 30. september. Bruttoavancen steg godt nok med knap 5 pct., men bureauet måtte notere en tilbagegang i overskuddet til 7,07 mio. kr.

Det er der dog en god forklaring på.

“Fremgangen sidste år byggede på, at vi var oppe i det røde felt. Siden har vi ansat og det overskud, vi har nu, er nok mere normalt”, siger adm. dir. Jens Krog.

Men i disse tider er et godt regnskab mere historieskrivning end fremtid, og det mærker Advance også.

“Der er en langt større usikkerhed hos vores kunder. I de virksomheder, der er berørt af krisen, bliver projekter udskudt eller aflyst. Men vi oplever også fortsat, at der hos en del kunder er lyst til at sætte nye ting i gang. For os betyder det, at vi er i tæt dialog med vores kunder, og vi har samtidig sat yderligere turbo på at skaffe nye kunder, så vi kan være godt polstrede”, siger Jens Krog.

Nøgletal for Advance

  • Bruttoavance 53,555 mio. kr. +4,7 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 1,026 mio. kr. -6 pct.
  • Lønandel 62 (54)
  • Resultat af primær drift 7,07 mio. kr. -27 pct.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club