Frisørbrand vender tilbage til Bates

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Efter fire måneder vender dansk internationalt frisørbrand tilbage til Bates, som nu også overtager de digitale aktiviteter.

Efter en pause på omkring fire måneder, vender det internationale, danske brand, HH Simonsen, der producerer og sælger high-end frisørartikler og produkter til over 40 forskellige lande, tilbage til Bates.

I mellemtiden har HH Simonsen haft Superego, der har kontorer i Horsens og Holstebro som bureau, og dengang hed det sig, at det var fordi man havde et behov for at lægge de digitale og kreative opgaver sammen på et bureau – opgaver, som før var delt mellem Bates og Okie Digital, samt at kemien var ”super god ved første møde.”

Med tilbagevenden til Bates, er argumentet, at man har behov for ”et samarbejde med et bureau, der har erfaring inden for internationale projekter,” og at ”vi ved at samle alle vores aktiviteter på et bureau får en synergi og en ensartet identitet på tværs af alle medier, vi udkommer på,” siger Claus Nissen, der er medstifter af HH Simonsen.

Bates får dermed ikke blot det kreative ansvar tilbage, men får også ansvar for det digitale setup, som bliver opgraderet.

Det er kunden selv, der har rakt ud efter Bates igen, og Claus Nissen siger, at det handler om, at bureauet tidligere har formået at opbygge HH Simonsens identitet.

Også med tilbagevenden til Bates bliver den gode kemi fremhævet, som det var tilfældet med Superego:

”Vi har i HH Simonsen en god kemi med Bates, hvilket er yderst vigtig for os. Vi er frisører og dermed kreative mennesker med passion og viden inden for produktudvikling. Frisører har ofte et DNA, hvor der søges efter nyt, så derfor er forståelsen for os som personer og vores finurlige verden vigtig – kort sagt kemi,” siger Claus Nissen.

Bates havde HH Simonsen i fire år, før de skiftede til Superego, som Claus Nissen kun har ros til overs for.

“Superego gjorde et fint stykke arbejde, men vi måtte konstatere, at måderne at se tingene på, nok passede bedre med Bates, så derfor er det nu dem, der skal skabe vores digitale identitet.”