Fritz Hansen ansætter ny marketingdirektør

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Det danske møbelkoncern henter adm. dir. for et bureau, og han får titel af VP Global Brand & Communications.

I fredags meddelte Co+Høgh, at Christoffer Back stopper som adm. direktør for bureauet. Det sker “til fordel for en endnu ikke offentliggjort marketingstilling i en dansk virksomhed med internationalt udsyn”.

Nu kan den flotte sætning fra pressemeddelelsen konkretiseres: Christoffer Back tiltræder den 8. august som VP Global Brand & Communications i Fritz Hansen.

“Jeg bliver overordnet marketingansvarlig. Fritz Hansen producerer, markedsfører og sælger nogle fantastiske produkter, som jeg har stor interesse for – og som jeg uden problemer kan leve mig godt og grundigt ind i,” siger Christoffer Back.

Hvad angår “internationalt udsyn”, så går Christoffer Back til opgaven med ydmyghed:

“Der ligger en udfordring på tværs af landegrænserne. Fritz Hansen er et stort og velkendt navn i Danmark – og i Skandinavien, mens internationalt er det selve ikonprodukterne – som Ægget, Svanen og Syveren – der er kendt snarere end Fritz Hansen,” siger Christoffer Back.

Co+Høgh har adskillige internationale kunder, så det bliver snarere skiftet fra bureau til kunde, der udgør det største spring i jobskiftet.

“I bureauverdenen arbejder man med mange forskellige brands – ofte på kortere sigt. Jeg får nu mulighed for at arbejde med ét brand – på længere sigt,” siger Christoffer Back.