Valtech står bag et nyt site for Republic of Fritz Hansen, der har fokus på design og som kan versioneres til kommende markeder.
I næste måned vil der blive koblet e-commerce på sitet.
”Vores strategi er at styrke både vores globale og digitale forretning. Med løsningen fra Valtech gør vi begge dele,” siger Rikke Smidth-Fibiger, Global Marketing Manager hos Republic of Fritz Hansen.
I 2016 har det danske åbnet fem nye Concept Stores i hhv. København, Tokyo, Milano, San Fransisco og Soul.
Målet med det nye site er at drive trafik til butikkerne og støtte tilstedeværelsen i en digital kontekst.
Opgaven for Valtech var at skabe et digitalt showroom, der skulle matche Republic of Fritz Hansens luksuriøse univers.
”Opgaven for os har først og fremmest været at skabe et eksklusivt design, der kan fungere globalt og på alle platforme. Dernæst har det været at sikre en fleksibel løsning, der gør det nemt at sprogversionere og udvide funktionalitet, som behovet opstår,” siger Søren Thingholm Jensen, Business Director of Commerce & Retail hos Valtech.
Ifølge Søren Thingholm Jensen får brugerne på sitet får en næsten fysisk fornemmelse af de eksklusive designmøbler, mens opbygningen giver lyst til at gå på opdagelse.
Valtech har valgt Sitecore som platform, mens uCommerce platformen sikrer ecommerce, efterhånden som online-shoppen bliver udbygget.
I arbejdet med Republic of Fritz Hansen har Valtech trukket på erfaring fra arbejdet med andre luksusbrands, bl.a. Royal Copenhagen og Normann Copenhagen