Af Peter Engholm 25@mail.dk

Set udefra har Danmarks 3. største bredbåndsselskab haft blikket rettet stift på en slingrekurs i sin markedsføring, men et nyt koncept skal samle trådene.

Hvis du forbinder en spurtende hamster med Fullrate, så er det lige i øjet. Hvis du også har samme association med en flok animerede aber, fodgængere, pizza og frisør, så er det heller ikke forkert – men understreger måske i mindre grad selve bredbåndsselskabet, og i højere grad den forskelligartede markedsføring, der har præget Fullrate på det seneste.

“Nu samler vi det bedste fra to verdener: Den meget grafiske branding med silhuetter og de grønne og blå farver kombineret med en nærhed til produktet. ,” siger Christian Rau, markedsdirektør i Fullrate.

Han repræsenterer i sig selv en fornyelse, idet han tiltrådte den 1. november. TDC købte selskabet for et lille års tids siden, så også på ejersiden er der sket ændringer. Endelig blev der i sommer afholdt en lille bureaukonkurrence, hvor Fullrate udfordrede Fradhouse, der har været selskabets bureau fra begyndelsen.

Det er ikke oplyst af parterne, hvem det udfordrende bureau er, men rygter peger i retning af Reklamebureauet Os, der med sin pølsevogns-film for CBB Mobil havde formået at skabe en langtidsholdbar kommunikation.

Fradhouse formåede at løbe med sejren og havde kørt filmene med pizza og frisør, da Christian Rau trådte til. Her var der tale om en slags re-eksamen for bureauet.

“Rigtig mange mennesker har meninger om reklame. Jeg foretrækker at få analyseret og testet den, og først herefter være subjektiv, når vi har fået identificeret, hvor skoen trykker. Og det gjorde den tre steder: På branding, fordi vi ikke blev husket så godt, på købsintention og på, at vi ikke længere blev opfattet som billige. Sidstnævnte var katastrofalt,” siger Christian Rau.

Det nye univers, som kan ses her, fastholder payoff’et “High speed, low cost”, for produktet og kerneværdierne har ikke ændret sig. Samtidig går skuespilleren fra pizza&frisør-filmene igen i det nye univers.

Og Fradhouse er altså også gået igen.

“Min holdning til samarbejdspartnere er, at dem fortsætter vi med – med mindre de diskvalificerer sig selv. Jeg foretager ikke ændringer for ændringernes skyld. Ikke dermed sagt, at der er nogen, der er fredede,” siger Christian Rau.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club