Fullrate vil være the good guy of WiFi

Emil Nørlund
emil@bureaubiz.dk

Another og Designit er bureauerne bag teleselskabets visuelle hamskifte og nye positionering, der launchede i går.

I aftes skiftede Fullrate ham ved at lancere et nyt digitalt kommunikationsunivers forankret i ny visuel identitet samt en kampagne, der er anført af fem fyre fra teleselskabets egen tekniske support.

Motivet bag de nye digitale klæder stikker dog dybere end som så, da forandringen i Fullrates univers bunder i, at teleudbyderen fremover vil indtage en helt ny position på markedet:

”Det er ikke længere nok at være billig udbyder af bredbånd, tv og mobiltelefoni. Vi er i et marked, der buldrer der ud af med nye devices, teknologier og muligheder, og vi vil gerne hjælpe vores kunder med at bruge og selv blive bedre til at udnytte de nye muligheder,” siger Lars Asger Petersen, der er adm. direktør for Fullrate.


Det gamle discountgule Fullrate-identitet skifter nu til tech-turkis.

Tilbage til udgangspunktet
Da Fullrate gik i luften tilbage i 2005 var det under parolen: High Speed. Low Cost. Brandet var dengang målrettet en tech-begejstret målgruppe, men siden 2012 gik firmaets strategi mindre på tech og mere på pris. Men med dagens lancering vil selskabet tilbage på den tech-vej, der oprindeligt var grundstenen i virksomhedens DNA.

Zia Rædkjær Jensen, der er marketing & CLM-chef i Fullrate, fortæller:

”Vi tager så at sige vores gamle legacy op igen, men opdaterer den til en moderne og tidssvarende version. Det hele bunder i de indsigter, vi har opnået igennem dybdeinterview med vores kunder, hvor vi har undersøgt, hvilke krav den gængse forbruger stiller til os som teleudbyder – og hvilke behov de har”.

Den bagvedliggende undersøgelse, som skulle hjælpe Fullrate frem til deres nye position, blev lavet i samarbejde med designbureauet Designit. Noget af det som de to parter fæstnede sig ved var, at en stor andel af dem, der ringer til Fullrates tekniske support, ringer ind med WiFi-udfordringer. WiFi-udfordringer som det er Fullrates tech-supporteres job at afhjælpe.


Zia Rædkjær Jensen, marketing & CLM-chef i Fullrate, synes at den nye position som ‘the good guy of WiFi’ matcher Fullrates DNA rigtig godt.

The good guy of WiFi
Som følge af undersøgelsen nåede Fullrate og Designit frem til, at den førstnævntes nye position på markedet skullle være the good guy of WiFi – en position afledt af en indsigt, der går på, hvor central en rolle Fullrates tekniske support spiller for virksomheden. Kampagnens tagline er: 100% PÅ.

Zia Rædkjær Jensen, fortæller:

”Positionen som the good guy of WiFi er ikke blot et reklametrick, men tager afsæt i kulturen i Fullrate og det stærke team af medarbejdere, som Fullrate har siddende i teknisk support, som gør en forskel for vores kunder. Vi har en anciennitet på gennemsnitligt 36 måneder i vores support og vores medarbejdere brænder for at være med på beatet indenfor ny WiFi-teknologi og nye muligheder”.

De 5 WiFi-eksperter fra teknisk support, som kan ses på topbilledet, og som danner basis for den nye kampagne og re-positionering, blev fundet via en intern audition i support-afdelingen.

The good guys of WiFi ses også i slutningen på Fullrates tv-reklame, der netop er blevet offentliggjort.

Du kan se Fullrate-filmen her:

Bureauet bag det kreative univers
Kampagnefilmen er lavet af Another med Thorkild Bjerre som kreativ lead, hvor Fullrate tidligere ellers har brugte Baby som deres go-to kreative bureau.

Zia Rædkjær Jensen fortæller om baggrunden for bureauskiftet:

”Vi lagde opgaven i ud i et 72-timers pitch, hvor opgaven lød på at skabe et kommunikationsunivers, der viser hvem Fullrate er, hvad vi kan og hvad, der adskiller os fra de øvrige spillere på markedet. Den opgave har Another løst til fulde”.

Hun fortsætter:

”Det har været en sjov og lang proces, vi har været igennem, og nu glæder vi os til, at se det hele blive bragt til live på alle vores platforme og kanaler – vi er 100 procent klar”, siger Zia Rædkjær Jensen med slet skjult reference til Fullrates tagline.

Another vil fremover fungere som Fullrates kreative bureau.