Fullrates nye marketingchef ændrer tilgang og tone

Peter Engholm
25@mail.dk

Online-brandet agerer nu marketingmæssigt med større selvstændighed. Fullrate Privat har skiftet tilgang, og Fullrate Erhverv bliver revitaliseret.

I al stilfærdighed tiltrådte Peter Wenneberg i sommer som ny marketingchef hos Fullrate – fra en stilling hos Aller som Digital & Social Media Manager.

Det skete få måneder efter, at TDC havde foretaget en større organisationsændring, som nedlagde den store centrale marketingafdeling, Marcom, og dermed løsnede de stramme bånd i de enkelte brands’ marketingafdelinger.

Og Peter Wenneberg har markeret sig – med ny tilgang og nyt kommunikationsunivers for Fullrate Privat samt en forestående revitalisering af Fullrate Erhverv.

”På Fullrate Privat har vi før været udpræget taktiske. Og når man kommunikerer pris, pris og pris, så fungerer det – så længe, man er på. Men når man ikke er på, så fortoner det sig. Vi vil gerne have, at brugerne har Fullrate i baghovedet – også uden for de store tv-bursts,” siger Peter Wenneberg og tilføjer:

”Derfor er vi skiftet fra det taktiske til et udtryk, der er mere fortællende og indsigtsbaseret. Universet taler – via dagligdags-situationer – til velkendte behov, f.eks. at flytte hjemmefra eller som studerende at prøve at koble sig på naboens bredbånd.”

Fullrate Privat lancerede sit nye univers i sidste måned – bl.a. på tv (TV 2, Discovery og MTG) – og om kort tid kommer turen til Fullrate Erhverv.

”Vi revitaliserer Fullrate Erhverv. Det sker med en række nye produktfeatures, som via en intuitiv app giver de små virksomheder adgang til funktionaliteter, som tidligere ellers kun var mulige ved køb af større og noget dyrere telco-løsninger. Dertil er der lavet et farveskift, der understreger, at de to sektioner står på egne ben. Vi lægger os op ad Privats kommunikationsunivers, men med et erhvervsmæssigt præg,” siger Peter Wenneberg.

Fullrate – både Privat og Erhverv – ønsker at være dem, der forstår sine kunder bedre, end konkurrenterne gør. Blandt andet udtrykt ved at tale i øjenhøjde med kunderne, i et sprog alle forstår, og henvendt til almindelige danskere.

”Vi sætter os i vores kunders situation og ser verden med deres øjne. Herunder også de mindre virksomheder. Vi ved, at man som selvstændig har mange daglige udfordringer – og Fullrate Erhverv skal ikke være et ekstra problem, men et problem mindre,” siger Peter Wenneberg.

Fullrates bureau siden begyndelsen af 2014 har været Baby – og det er fortsat tilfældet.

”Nytiltrådte marketingchefer kan godt markere sig ved at skifte bureau. Det er ikke min stil – og da slet ikke, når nu Baby har leveret et godt stykke arbejde. Jeg har respekt for deres indsigt i telebranchen, og derfor har jeg ikke spurgt andre end dem – både ved indsatsen for Fullrate Privat og Fullrate Erhverv,” siger Peter Wenneberg.

Fra Fullrate Privats aktuelle kampagne: