Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Visitkortet som fundraisingchef hos Røde Kors bliver skiftet ud med en rød næse, når Kenneth Øhrberg bliver direktør for Danske Hospitalsklovne.

Fra årsskiftet skal Kenneth Øhrberg ikke længere alene forsøge at samle så mange penge ind som muligt eller få Kronprins Frederik til at stille op til reklamer for Dansk Røde Kors.

Han skifter nemlig indsamlingsbøssen og titlen som fundraising-chef ud med direktørstolen hos Danske Hospitalsklovne, der samtidig skifter adresse fra Aalborg til København.

Bestyrelsesformand for Danske Hospitalsklovne, Benjamin Lundström, siger i en pressemeddelelse, at man har lagt en ambitiøs plan for de kommende år og derfor oprettet en stilling som direktør:

“Vi ser et stort behov for vores hospitalsklovne på hospitalernes børneafdelinger. Organisationens tiårige erfaring kombineret med en erfaren lederprofil fra NGO-verdenen, skal de kommende år sikre udbredelse af vores sag og kendskabet til hospitalsklovnenes store arbejde”.

Kenneth Øhrberg har dog ikke kun baggrund i NGO-verdenen. Han har haft stiftet webbureauet Communikanten, som han havde i tre år og før det arbejdede han hos Vester Kopi og hos Warner Music. Derudover er han uddannet cand.merc.

Om jobskiftet siger Kenneth Øhrberg:

“De danske hospitalsklovne gør en kæmpe forskel for syge børn på landets børneafdelinger. Det er en fantastisk sag at få lov at arbejde for og jeg ser frem til opgaven med at udvikle organisationen, så langt flere sygdomsramte børn på sigt kan få glæde og humor ind i deres liv”.

Danske Hospitalsklovne har i dag 21 hospitalsklovne som gennemsnitligt to gange om ugen besøger 23 afdelinger fordelt over hele landet. Hospitalsklovnene lønnes ikke af hospitalerne eller sundhedsvæsenet i øvrigt, men udelukkende med indsamlede midler og private donationer.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club