Fusion skaber Danmarks største PR-bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Geelmuyden.kiese har slugt House of Communication. Det nye bureau vil have omkring 44 medarbejdere.

Geelmuyden.kiese og House of Communication har arbejdet og boet sammen i en periode, men nu fusionerer bureauerne under Geelmuyden.kiese som det fortsættende navn. Det er Geelmuyden.kiese, der ejer House of Communication.

Derved formes Danmarks største PR-bureau – i hvert fald dømt på 2013 regnskaberne.

2013-regnskaberne fortæller dog også en historie om, at House of Communication havde et underskud på over 1 mio. kr., mens Geelmuyden.kiese kun lige kom på den positive side. Så der er sket en tilpasning.

Parterne opgiver selv, at fusionen tilfører 15 nye medarbejdere – heraf 8 i Danmark. I 2013 var gennemsnittet for House of Communication på 21 medarbejdere.

Det oplyses, at det nye bureau vil have ca. 44 medarbejdere. Den samlede bruttoavance var i 2013 på ca. 38 mio. kr., og det var pænt over det hidtil største: PrimeTime med knap 30 mio. kr.

”Vi er vældig glade for, at integrationen nu er et hundrede procent gennemført og glæder os meget over vores nye, dygtige kollegaer. Gennem tre år med samarbejde har vi oplevet, hvordan begge selskaber har komplementære ambitioner, værdier og kompetencer. Vi har skyndt os langsomt for at sikre den bedste integration – for vores medarbejdere og kunder. Som ét samlet selskab vil vi i fremtiden være endnu bedre rustede til at levere kanaluafhængig strategisk kommunikation til vores kunder og de bedste fagkompetencer inden for alt fra livsstil til Public Affairs”, siger administrerende direktør for Geelmuyden Kiese i Danmark, Morten Hofgaard Jørstad.

House of Communication blev grundlagt i 2003 som et kommunikationsbureau med speciale i segmenterne interiør, design, fashion og livsstil.

Stifteren, Annette Spanggaard, forlod burauet i sommer og er fornylig tiltrådt hos Brandhouse med henblik på at bygge en PR-afdeling i bureauet.