Fusion skaber nyt stort dialogbureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

RelationshusetGekko forsvinder som navn og bliver en del af et nyt bureau, der bliver omtrent dobbelt så stort.

For to år siden overtog den børsnoterede Bording-koncern majoriteten i RelationshusetGekko. Det har givet bureauet nogle muskler, som nu sættes i spil til et kvantespring.

I en omfattende handel fusionerer RelationshusetGekko med Increase, og skaber et nyt bureau under navnet Nordlið. Bureauet bliver ca. dobbelt så stort med en bruttoavance på omkring 50 mio. kr. og ca. 60 medarbejdere.

Increase har siden 2007 specialiseret sig i marketing teknologi og automatisering af marketing processer, som f.eks livscykluskommunikation, datadreven marketing og omnichannel kundeoplevelser.

RelationshusetGekko har til gengæld bygget en langt mere strategisk og kreativt orienteret profil. Kombinationen af teknologi kreativitet har på dialogmarkedet lignet et stærkt koncept, og fusionen ligner derfor et stærkt bud på ”a winning formula”.

”Jeg vil endda mene, at vi med vores strategiske og kreative profil skiller os ud i forhold til konkurrenterne,” siger Jan Køhler fra RelationshusetGekko. Han fortsætter:

”Opgaven med at blive en kundefokuseret virksomhed undervurderes ofte. Det kræver både strategisk tænkning, kreativ kommunikation, innovative processer og teknisk implementering. Jeg er sikker på, at fremtidens vindere på både virksomheds- og bureausiden er dem, der netop kan forene disse kompetencer og finde synergier på tværs af organisationer.”

Der er tale om en kompliceret handel, hvor RelationshusetGekko køber Increase, men hvor Increase-ejer, Lasse Christensen, samtidig køber sig ind i YouMeWe, der er Jan Køhlers og Maria Furbos selskab, og hvor de har deres ejerandel i RelationshusetGekko.

Samtidig oprettes der et selskab, hvor 6 medarbejdere har en ejerandel, og resultatet bliver, at Bording-koncernen har en ejerandel på 53%, YouMeWe 37%. og de resterende 10% til medarbejderselskabet.

Ledelsen kommer til at bestå af fem personer:

  • Lasse Christensen, CEO
  • Jan Køhler, Director for Strategi og Creative
  • Maria Furbo, direktør for bureauets processer
  • Henrik Carentius, CCO med ansvar for rådgiverholdet
  • Kurt Jensen, CFO

Jan Køhler fremhæver, at man nu får en størrelse, der giver plads til et nyt lag af mellemledere.

”Vi får en størrelse, der giver plads til en organisation, hvor vi får et led mere i form af en gruppe mennesker, der kan drive forretning og derved får vi nye muligheder i markedet,” siger Jan Køhler.

Det nye Nordlið betyder på oldnordisk et stærkt team eller et folk, der arbejder for en fælles sag. ð’et er et blødt d, der skrives ved at holde d-tasten nede – i hvert fald på en Mac.

”Vi bliver en markant spiller på markedet for kundefokuseret kommunikation. Nordlið kombinerer nogle af de skarpeste hoveder inden for strategi, kommunikation og data og arbejder med markedets mest avancerede marketing-teknologier,” siger Lasse Christensen og fortsætter:

”Jeg har haft fornøjelse af at møde mange af RelationshusetsGekkos medarbejdere gennem vores samarbejde på kunder. Jeg må sige, at med dem og Increases medarbejdere sammen i én virksomhed, kan man som direktør ikke ønske sig meget mere.”