Fireball siger farvel til en kreativ direktør og goddag til en senior kreativ. Det er Søren Bitsch, der stopper, og Janus Grønvald Hansen fra DDB som ankommer.
I tilfældet Søren Bitsch er det dog ikke bare en kreativ direktør, der stopper – Han er partner i en to år gammel fusion.
I maj 2012 gik Fireball og Bitsch+Lundquist sammen for at forene Fireballs strategiske fokus med Bitsch+Lundquists kreative kompetencer. Fireball blev det fortsættende navn i fusionen, men nu – to år senere – fortsætter Søren Bitsch altså på egen hånd.
”Søren vil også gerne dyrke andre interesser, og derfor blev vi enige om at skilles,” siger Anthony Aconis, direktør i Fireball.
Den anden del af Bitsch+Lundquist, kreativ direktør Tom Lundquist, fortsætter uforandret på bureauet, hvor han siden fusionen har været en del af direktionen sammen Anthony Aconis og adm direktør Liselotte Lund-Rasmussen.
”Tom har sat rammerne for vores kreative opbygning, og dén fortsætter. Vi skal være lige så dygtige kreativt, som vi er strategisk. Og derfor har vi ansat Janus Grønvald Hansen som ny senior kreativ på Fireball,” siger Anthony Aconis.
Janus Grønvald Hansen kommer fra DDB, hvor han senest har været involveret i Volkswagens 40-års kampagne for Golf. Han var forinden på McCann, hvor han – sammen med Andreas Rasmussen – stod bag Black Sabbath-reklamen The Legends Return, der vandt 3 sølv og 1 bronze ved forårets Creative Circle Award.
”For os var Janus et naturligt valg. Han er en moderne kreatør, hvor der ikke kun tænkes i traditionelle medieløsninger men tænkes i ideer,” siger Tom Lundquist.
Selv siger Janus Grønvald Hansen:
”Siden jeg kom ud af reklameskolen har jeg kun været på netværksbureauer og kunne godt tænke mig at være at prøve noget nyt og arbejde for et lokalt forankret bureau med ambitioner og en klar filosofi. Mit førstevalg var Fireball, fordi de i mine øjne har en meget moderne tilgang, der ikke kun ser kreativitet som relevant i reklame- og kommunikationsløsninger, men som et element i udviklingen af kundernes forretning.”