Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: M3 Research er underleverandør til medie- og reklamebureauer - og har præsteret en imponerende vækst.

1535 procent. Så meget er M3Research vokset over de seneste fire år og det gør dem til den hurtigst voksende gazelle og dermed gazelle-vinder i Region Syddanmark.

Analysebureauet, der udfører analyser for medie- og reklamebureauer, blev stiftet af Mik Oddershede i 2007 og satsede fra starten på analyser via internettet.

”Dengang var det ret nyt, men det var det helt rigtige tidspunkt at gå i gang”, siger Helle Raun Oddershede, der er adm.dir. og gift med stifteren.

Mik Oddershede solgte Wilke Markedsanalyse i 2004 og startede M3 Research, da hans konkurrenceklausul udløb. I dag bruger Wilke M3 Research som  underleverandør.

Fra 2008 til i dag er medarbejdertallet steget fra én til 26 medarbejdere fordelt på kontorer i Odense, København, Stockholm og Helsinki.

Det internetbaserede forbrugerpanel svarer på spørgsmål om alt fra reklamefilm, forslag til nye emballagedesign eller spørgsmål fra medicinalvirksomheder om diverse sygdomme.

Alt er baseret på data, som R3 Research leverer videre som rådata og så fortolker kunderne selv data.

Udfordringen fremover er at følge med ud på de platforme, hvor forbrugerne er. Mange unge bruger ikke e-mails længere, men er at finde på de sociale medier (Børsen, p. 16).

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club