Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Hedal Kruse Brohus har Nørgaard Mikkelsens Erik Laumand som formand og voksede i 2007 med 50 pct.

IT-løsninger med fingerspitzgefühl er mantraet for den lille fynske IT-virksomhed, Hedal Kruse Brohus, der bl.a. udvikler software til e-handel. Fingerspitzgefühl’en omfatter åbenbart også økonomisk udvikling.

Firmaet, der har Nørgaard Mikkelsens adm. dir. Erik Laumand som formand og L’Easy-ejer Niels Thorborg i bestyrelsen, voksede i 2007 med 50 pct. til et bruttoresultat på 9 mio. kr. Det giver en bruttoavance på formentlig 12-13 mio. kr. Resultatet af primær drift steg mere beskedent med godt 10 pct. til 1,85 mio. kr.

Lønningsmæssigt er det lidt mere fremkommeligt at drive en sådan virksomhed end et reklamebureau som Nørgaard Mikkelsen. De 27 medarbejdere hævede i gennemsnit lige over 300.000 kr. Samtidig er det ikke kapital, firmaet skal hvile på. Stort set hele overskuddet efter skat bliver hævet i udbytte – nemlig ca. 1,4 mio. kr.

“Hele grundlaget for vores succes er vores dygtige medarbejdere. Også i 2007 fik vi mange nye dygtige kolleger og inden for de næste par måneder starter yderligere fem. E-handel og internet er i dag en kritisk del af mange virksomheders forretning, og vi bruges stadig oftere som marketingstrategiske rådgivere. Det er uden tvivl et område, vi også vil se stor vækst i”, siger adm. dir. Lars Hedal.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club