Af Peter Engholm 25@mail.dk

Jasper & Co er født af finanskrisen, men har fået sit liv via en reaktion på de indbyrdes kampe på bureauerne.

Tidligere på ugen fik kampagnen “Tænk før du råber” en pæn mængde medieopmærksomhed. Kampagnen, der skal påvirke borgernes adfærd over for offentligt ansatte og sigter mod færre voldsomme og truende episoder, er skabt af Jasper & Co – et bureau, der selv er skabt af finanskrisen.

“Jeg blev fyret hos Advance i starten af finanskrisen – og i rette tid. For jeg var træt af at være ansat. Alt for mange ressourcer bruges på at markere territorier, og der er alt for mange kampe om at finde de rette ressourcer til en given opgave. Jeg ville gerne gøre tingene på min måde,” siger Tine Jasper, der var projektleder på Advance. Før det havde hun titel og funktion som kontaktchef på La Familia.

Hun er den eneste faste medarbejder i Jasper & Co – af princip, ikke af bitter nød. Og ‘Co’ markerer den freelance-baserede grundtanke.

“Udgangspunktet er, at der ikke skal være fast personale. Der går så mange dygtige freelancere rundt, og jeg har et kæmpe netværk. Og jeg kan sammensætte teams, der præcis matcher opgaven. Og opgaverne har været mange: COK, Inka Foods, Emborg Foods, Smilla Food, Lantz Organic, Epa Foods, De 5 Gaarde, Dansk Fødevareforum,” siger Tine Jasper.

Aner man en tendens her med fødevarer?

“Ja, det var udgangspunktet, men så kom Århus kommune, der kendte mig fra La Familia, hvor jeg havde været kontaktperson for “respekt” – en holdningskampagne for kommunens frontarbejdere. Det er også derfor, at hjemmesiden ikke er klar endnu – måske skulle bureauet have to navne,” siger Tine Jasper.

Kontaktchefen er kundens person på bureauet – og hvis denne person skaber sit eget, er det så kundens bureau?

“De fleste af mine kunder har jeg kendt gennem mange år. Jeg har altid kæmpet deres sag for at få de rigtige ressourcer på bureauerne. Det har de ikke vidst før, men det kan de mærke nu – sådan har deres reaktion været,” siger Tine Jasper.

Spots fra “Tænk før du råber”:

http://www.youtube.com/watch?v=MPCrmCXL2p8&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=2YGsbXYWSNI&feature=related

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club