Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Spillet om Gallup trækker ud. TNS Gallups topchef har haft et resultatløst møde med Sir Martin Sorrell og WPP’s bud er endnu engang blevet forlænget efter manglende opbakning fra aktionærerne.

TNS Gallups ledelse har åbenbart godt fat i sine aktionærer. I hvert fald følger de i stort tal anbefalingen fra ledelsen og siger nej tak til købstilbuddet fra WPP Group. For 14 dage siden havde kun 8,6 pct. sagt ja tak, så WPP’s topchef Sir Martin Sorrell forlængede buddet. Men det har ikke hjulpet meget. Nu har 11 pct. accepteret, og fristen er endnu engang blevet forlænget med 14 dage.

Det betyder, at fristen udløber tre dage efter, at EU-kommissionen forventes at aflevere sin holdning til den mulige handel.

TNS Gallups topchef, Donald Brydon, har holdt et møde i sidste uge med Sir Martin Sorrell i at forsøg på at finde en løsning, hvor analysefirmaets ledelse kan anbefale buddet, fordi man erkender, at den usikre situation ikke er i hverken aktionærerne, medarbejderne og kundernes interesse.

Det lykkedes dog ikke at få Martin Sorrell til at forhøje buddet og derfor anbefaler ledelsen fortsat at sig nej tak.

Oprindeligt var WPP’s købstilbud 1,08 mia. Pund værd. en del af prisen er WPP-aktier og da de er steget, er værdien på Gallup lige nu 1,22 mia. Pund.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club