Inden for det seneste år har man set adskillige eksempler på, at gamle og meget populære reklameklassikere er blevet støvet af og igen sat i aktion.
På den hjemlige scene har Fiskebranchens Minna og Gunnar og Mesterhakket med Søren Gericke været i gang, mens man i England har genoplivet en gammel lovestory for Nescafe.
Det var en kampagne, der skildrede en kvinde og hendes nye mandlige nabo, og den startede i 1987. På højdepunkterne samlede kampagnen 30 mio. seere, og da de to første gang kyssede hinanden blev det en af dagens hovedhistorier.
I april lancerede Nestle så kampagnen igen i en lettere moderniseret udgave. Og igen med McCann Erickson som bureauet.
Men det er tilsyneladende ikke gået lige så godt som sidst. I hvert fald fortæller Brandrepublic nu, at Nestle taler med bureauer om ideer til at puste nyt livt i markedsføringen.
Som en kilde siger til Brandrepublic: “Disse reklamer virkede måske, da der var fire kanaler og folk var interesseret i sagaen. Nu er der for mange kanaler og andre ting, der byder sig til.”
Selvom Fiskebranchens Minna og Gunnar var ekstremt populær i 90’erne, så har genoplivningen ikke medført den samme opmærksomhed, og organisationen har da også netop valgt nye bureauer, som forventes at komme med noget nyt i begyndelsen af 2011.