Gammelt bureaunavn skal revitaliseres

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Triple LBi sløjfer Triple og vender dermed tilbage til blot at hedde LBi. Et navn det aldrig rigtig er lykkedes at gøre kendt.

Framfab var et stærkt navn i bureaubranchen. Det blev til LBi, som er en stor international virksomhed, men det lykkedes aldrig at gøre dette navn kendt. Det har man kunnet konstatere i de årlige MyImage målinger, som MyResearch laver i samarbejde med Bureaubiz.

For et par år siden købte LBi så Triple Copenhagen, der var stiftet af folk med en fortid i Framfab, og bureauet blev til Triple LBi.

Nu dropper man så Triple og vender tilbage til slet og ret at hedde LBi

“Da vi dannede vi navnet Triple LBi var det for at kommunikere – både internt og eksternt, at vi var to ligeværdige firmaer, der fandt sammen og satte en ny fælles kurs. Sammensmeltningen af de to firmaer er gået rigtig godt, og vi behøver ikke længere et fusioneret navn til at vise, at vi er ét og samme firma. Vi er i stedet nået til et punkt, hvor det giver mere mening at dele navn med vores søsterselskaber rundt omkring i verden”, siger Bettina Sherain, adm. dir, LBi.

Men hvad så med det ringe kendskab?

Det skal der gøres noget ved, fortæller communications manager, Sofie Andreasen.

“Jeg kan ikke fortælle dig om konkrete planer, men vi skal helt klart være tydeligere i markedet. Det vil bl.a. ske i samarbejde med de andre digitale bureauer i ADDA (ny forening for de digitale bureauer), hvor vi i det hele taget skal synliggøre de digitale bureauer,” siger Sofie Andreasen.

LBi International består af 1800 mennesker fordelt på 26 kontorer verden over. I Danmark huser LBi 65 medarbejdere fordelt på 6 afdelinger: Client Service, Technology, Creative, User Experience, Analytics og Search&Social.