Geelmuyden Kiese avler unge talenter

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Geelmuyden Kiese vil være det sted i branchen, hvor man lærer mest om kommunikation, og bureauet har nu søsat et netværk for talentfulde studerende.

12 studerende fra DMJX, RUC, Københavns Universitet og CBS er blevet pionerer for Geelmuyden Kieses nye netværk for unge talenter, GK Talent.

Deltagerne er udvalgt blandt 38 ansøgere og skal over fem aftener med oplæg og konkrete kommunikationsopgaver indtil sommer beskæftige sig med strategisk kommunikation, digital kommunikation, PR og krisehåndtering, kreativitet og kampagner samt public affairs.

”Vi får rigtigt mange ansøgninger, når vi skal bruge praktikanter og studentermedhjælpere, og hver gang er vi nødt til at afvise en masse dygtige og inspirerende unge mennesker.” fortæller Benjamin Hjorth, der er rådgiver og talentchef i Geelmuyden Kiese.

Han fortsætter:

“Vi har stiftet GK Talent, så vi nu har et nyt forum, hvor vi kan dele ud af vores syn på kommunikation og kommunikationsrådgivning, samtidig med at vi kan lære og blive inspireret af fremtidens kommunikationseksperter,”

De 12 udvalgte kommer fra forskellige uddannelser og er blevet rekrutteret blandt andet via bureauets hjemmeside og sociale medier.

”Vi har først og fremmest lagt vægt på, at vi skal have de dygtigste, mest nysgerrige og mest udfordrende unge kommunikatører med i netværket. Vi ser det som en mulighed for at lære dem om, hvordan vi ser på kommunikation og kommunikationsrådgivning. Men i mindst lige så høj grad er det en mulighed for os for at blive udfordret af fremtidens skarpeste i branchen. Kommunikationsverdenen ændrer sig lynhurtigt, og det er altafgørende at have fingeren på pulsen,” siger Benjamin Hjorth.

Fra bureauets side er målsætningen at være det sted i branchen, hvor man lærer mest om kommunikation, og talentchefen er af samme grund glad for den store interesse for netværket.

Han opfordrer de unge, som i første omgang fik afslag, til at forøge sig igen til efteråret, hvor et nyt hold startes op.