Geelmuyden Kiese har godt 130 medarbejdere fordelt på København, Stockholm og Oslo. Julefrokosten bliver fremover noget større – eller spredt, om man vil – med ca. 200 nye kolleger i det britiske kommunikations- og PR-bureauet Brands2Life, der har kontorer i London, San Francisco, New York og Minneapolis.
Det er Geelmuyden Kiese-ejeren Paritee, der har været på opkøb ved hjælp af private equity-selskabet Explore Equity. Lars Erik Grønntun, stifter og bestyrelsesformand i Paritee, siger i en pressemeddelelse:
”Vi investerer i såkaldte ‘National Champion’-bureauer fra forskellige nøglemarkeder, samtidig med at vi værner om deres iværksætterånd. Med platformmodellen kan bureauerne samarbejde og drage fordel af hinanden, samtidig med at de kan tilbyde deres kunder højt specialiserede tjenester og dyb branchekspertise.”
Brands2Life vil fortsætte som et selvstændigt brand under ledelse af stifterne Giles Fraser og Sarah Scales. Som en del af denne aftale er der også planer om på længere sigt at udvide Brands2Lifes tilstedeværelse i USA, hvor de allerede er etableret.
Jonas Palmqvist, adm. dir. for Paritee og ny bestyrelsesformand for Brands2Life, siger.
”Brands2Life er simpelthen et fantastisk bureau med fantastiske medarbejdere og et fantastisk brand. På grund af sin størrelse, unikke position og ekspertise bliver Brands2Life en vigtig strategisk hjørnesten for Paritee. Iværksætteri og en passion for kommunikation præger både Paritees og Brands2Lifes DNA, og denne følelse af fællesskab er et stærkt fundament for vores fortsatte vækstrejse.”
Karne Lykkebo, der er managing partner i Geelmuyden Kiese, fremhæver, at bureauet over tid kan tilbyde kunderne en række nye specialister på vigtige markedet, og at medarbejderne i endnu højere grad kan arbejde internationalt.