Gefühl står bag TrygVestas første nordiske kampagne

Peter Engholm
25@mail.dk

Trygvesta skal have et nyt bureau til en nordisk kommunikation. Men allerede nu har Gefühl skabt den første nordiske kampagne.

Da TrygVestas nordiske marketingdirektør, Christian Bjerring, for nylig opsagde kontrakten med &Co, var det med begrundelsen om at få nogle nye øjne indover og at skabe et stærkt, nordisk kommunikationsunivers.

Nu er en bureaurunde med i hvert fald tre bureauer i fuld gang – det er en kampagne også. En kampagne, der netop favner det nordiske marked.

“I forbindelse med en bureau-sondering kom TrygVesta til os sidste sommer med et nyt produkt målrettet unge mellem 18 og 28 år i Danmark, Norge, Sverige og Finland. Det er første gang, at man går ud på nordisk plan på denne måde,” siger Jacob Højrup Hansen, partner i Gefühl.

Produktet hedder YoungLiving og er sammensat af forskellige livsstilspakker, der passer til målgruppens individuelle behov for forsikring – bl.a. med særligt fokus på elektronik, høj rejseaktivitet og ekstremsport.

“Vi har stået bag strategi, navngivning, website og en visuel identitet, der er baseret på en to-go tankegang, som i forvejen er en del af målgruppens livsstil,” siger Jacob Højrup Hansen.

Bureauet er ikke uvant med den yngste del af voksen-målgruppen, idet man for nylig vandt åbent hus-opgaven for Københavns Universitet og desuden har stået bag kampagner for Handelsskolerne og IT-uddannelserne.

TrygVestas nye produkt og visuelle identitet kan ses her.