Blot tre uger efter Super Bowl dukker en anden stor reklame-begivenhed op på tv: Oscar-uddelingen.
Showet meldte om alt udsolgt i reklameblokkene, og prisen for et 30 sek. spot lå i omegnen af 10 mio. kr. – fra 1,6 til 1,8 mio. dollar.
Og for at blive i film-jargonen så brugte Dijon sennep-brandet “Grey Poupon” sine 10 millioner på at vise en forfilm – eller mere moderne: en teaser trailer – og endda en videreudvikling af gammel idé.
Grey Poupon slog igennem, kommercielt, i 1981 med “Pardon me”-filmen, hvor “må jeg låne lidt sennep?” blev opgraderet med 2-3 socialklasser.
Nu har Crispin Porter + Bogusky dels skabt traileren, dels en to minutters film, der fik premiere ved samme lejlighed – en film, der angiveligt består af “the lost footage”.
Både trailer, den lange udgave og originalen kan ses forneden.
Grey Poupon-reklamen kastede i sin tid en række variation-over-temaet af sig. En af disse film kan ses her, og her … samt her og for så vidt også her.
https://www.youtube.com/watch?v=2Tj_eHWm6E0
https://www.youtube.com/watch?v=mqIZa3PTX6c