Af Peter Engholm peter@bureaubiz.dk

I efteråret kom først en marketingansvarlig, siden er fulgt en pitch og et bureau – og nu en kommerciel direktør til dataleverandøren.

Geomatic skilte sig for godt tre år siden af med sin marketingafdeling, men har inden for det seneste halve år oprustet på den kommercielle side med henblik på en international offensiv.

Virksomheden, der er medlem af Kommunikation & Kreativitet (tidl. DRRB), bearbejder markedsdata, styrer kampagner, optimerer effekten af DM samt opdaterer kunde- og medlemsdatabaser. Kunderne tæller bl.a. bureauer, medier, politiske partier og selskaber inden for forsyning, forsikring og distribution.

Nu vil man længere ud, geografisk, med sin kasse af analyseværktøjer. I første omgang Norden.

Det førte først til ansættelsen af den 22-årige Everiin Silas fra Estland, som ansvarlig for markedsføring og kommunikation.

Hun ledede en pitch, som Advice vandt. Og nu følger ansættelsen af Ebbe Kristensen som kommerciel direktør – som Everiin Silas skal referere til.

Adm. direktør i Geomatic, Martin Glarvig, siger:

”Vi er en onlineforretning, og Advice hjælper os med vores online-identitet – altså hvordan vi fremstår, og hvordan kunder møder os. Jeg selv er en datanørd, der brænder mere for produktudvikling end at drive den kommercielle forretning. Derfor har vi ansat Ebbe Kristensen i en ny stilling som kommerciel direktør, med fuld fokus på kunder og salg.”

Ebbe Kristensen kommer til at arbejde tæt sammen med Martin Glarvig, når de store streger for virksomhedens udvikling skal slås. Han har tidligere været hos Elektrolux, Coloplast og Velux og haft ansvar for forretningsudvikling og salgsorganisationer.

Geomatic har også ansat en ny .Net-udvikler (Søren Lind Kristiansen fra TNS Gallup) og en ny systemudvikler (Mikkel Hyde, der vender tilbage til Geomatic efter fire år ude, bl.a. hos Post Danmark) – dermed er virksomheden nu oppe på 19 medarbejdere, mod 12 for et år siden.

Herhjemme har statens nylige frikøb af geodata skabt ekstra efterspørgsel på Geomatics serviceydelse, og i Sverige og Finland har virksomheden for nylig landet nogle store kunder.

”Vi har releaset ydelserne i Finland, og i Sverige går vi stort ud i maj. Vi opretter et kontor i Stockholm og er ved at ansætte de to første medarbejdere deroppe,” siger Martin Glarvig.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club