Gevalia skifter bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Men umiddelbart kun i Sverige og på den overordnede branding. I Danmark fortsætter det hidtidige samarbejde.

Gevalia-teamet hos Kraft Foods i Sverige har åbenbart budt Ogilvy på kaffe så magne gange, at man gerne vil se nogle andre gæster.

I hvert fald har man besluttet at stoppe et 10 år gammelt samarbejde med bureauet og i stedet indlede et samarbejde med Lowe Brindfors.

Det fortæller Resume.

I Danmark har Ogilvy også Gevalia på kundelisten, men her ser der ikke ud til at ske ændringer.

“Den overordnede brand platform er udviklet i Sverige, mens vi i Danmark har samarbejdet med Kraft om shopper-marketing og below-the-line. Det er min forhåbning og forventning, at vi kommer til at fortsætte samarbejdet med Kraft. I hvert fald er det, hvad vi har fået at vide,” siger adm. dir. Jimmy Schougaard, Ogilvy.

Bureauet arbejder også på andre Kraft-produkter som Marabou og Toblerone.

Gevalia har i mange år været markedsført med konceptet om, hvad man byder uventede gæster. Der foreligger ingen oplysninger om der i bureauskiftet ligger en forventning om at få udviklet et nyt koncept.