GlaxoSmithKline vælger nyt leadbureau

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

17 bureauer bød sig til, 3 blev udvalgt til egentlig pitch – og nu er det nye bureau fundet, efter at GSK fyrede det hidtidige bureau.

Den britiske medicinalkoncern, GlaxoSmithKline (GSK), har valgt Kasters A/S som nyt leadbureau for koncernens kommunikationsaktiviteter i Danmark.

GSK har været uden bureau siden marts, hvor man fyrede sit daværende bureau. Kommunikationschef i GSK, Henrik Kastoft, vil ikke fortælle, hvem det var.

Fyringen gav anledning til en bureaukonkurrence, hvor GSK gennem Public Relationsbranchen og Kreativitet & Kommunikation i foråret sendte mails ud til brancheforeningernes respektive medlemmer med en invitation om at byde ind som bureau.

17 bureauer reagerede positivt med en tilbagemelding.

”Vi udvalgte derefter tre af bureauerne og bad dem om at løse 1 opgave inden for consumer- og 2 fra farma-området,” siger Henrik Kastoft.

Ambitionen var at finde et bureau med kompetencer inden for PR, lobbyisme, strategi og markedsføring, og som lever op til de strenge etiske standarder, GSK kræver, fortæller kommunikationschefen videre.

Kasters blev valgt for deres store forståelse for de unikke forhold, der gør sig gældende, når man kommunikerer som medicinalvirksomhed, siger Henrik Kastoft.

Rollen som leadbureau betyder, at Kasters skal rådgive GSK inden for PR, strategi og bearbejdning af beslutningstagere. Kasters vil benytte underleverandører til eksekvering på nogle af opgaverne.