Glem dansk morgenmad. McDonald’s skal være all American

FiG

Den to år gamle satsning får nu en drejning. McDonald’s vil satse på det sortiment, der gør kæden unik.

https://www.youtube.com/watch?v=zoUfriy7pxE

McDonald’s morgenmads-satsning er to år gammel og blev dengang beskrevet som den største kampagne i dette årti.

Nu giver kæden morgenmaden en drejning. Man går all American. Menuen kommer dermed i højere grad til at afspejle de amerikanske aner i fremtiden. Udover at skære ind til benet og fjerne flere produkter fra menuen som rundstykker, croissanter og kanelsnegle har restauranterne tilføjet nye bagels med friske æg og bacon samt andre produkter med æg og bacon som scrambled eggs og forskellige variationer af McMuffins.

“Vi skal glemme alt om croissanter og rundstykker og lade tankstationerne og bagerierne om den del. Vores fokus skal ligge på det, kun vi kan tilbyde danskerne på farten – morgenmad tilberedt med friske æg og bacon,” siger McDonald’s salgs- og marketingdirektør Mads Friis.

Selvom man efter to år ændrer menuen, så ser McDonald’s fortsat indtoget på morgenmads-markedet som en succes.

“Vi vidste, at det ville blive en udfordring at få danskerne til at spise morgenmad på farten i hverdagen. Men vi satsede – og det har givet pote. Ikke overraskende ser vi, at vores morgenmadssalg har været stigende fra starten,” siger Mads Friis og fortsætter:

“Men det er dog kommet lidt bag på os, i hvor høj grad vores gæster faktisk foretrækker de amerikansk-inspirerede morgentilbud frem for de mere traditionelle danske produkter.”

Morgenmad the all American Way bliver lanceret med en større tv-kampagne, der begynder i morgen. McDonald’s reklamebureau er DDB.