Global bureaukonkurrence med dansk islæt

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

En af verdens største medicinalkoncerner skal bruge et nyt bureau – og har besluttet at hente dansk hjælp til opgaven.

Bureaukonsulenten Dan Hestbæk bevæger sig nu ud på den store scene. Hans firma, Hestbæk Consult, har vundet et projekt fra et af verdens største medicinalselskaber.

Novartis skal bruge et bureau til et ikke nærmere beskrevet projekt, som går under navnet “Project cool”, og det bliver Hestbæk Consults opgave at hjælpe med at finde dette bureau. Opgaven retter sig både mod forbrugere og professionelle aktører.

Ifølge engelske Campaign spekuleres der blandt kilder i, at opgaven gælder en bredere lancering af selskabets amerikanske smertestillende præparat Excedrin, som på det amerikanske marked stod for over 200 mio. kr. i reklameforbrug.

Novartis har sit hovedsæde i Schweiz og er repræsenteret i mere end 140 lande. Blandt selskabets bureauer finder man DraftFCB, Wunderman og Grey.