God nyhed fra Scanad: Ny kunde og ny kampagne

Pressemeddelelse

Maxi Zoo har hyret bureauet – som har hyret nogle tunge stemmer til regional tv-kampagne.

Maxi Zoo er en kæde af butikker med et stort udvalg og discountprogram inden for foder og tilbehør til kæledyr.

Men branchen er kendetegnet ved at være særdeles generisk i sin måde at kommunikere med sine kunder og i forhold til medievalget. Det vil Maxi Zoo dog nu gøre noget ved sammen med Scanad Evloution Agency, som man indledte samarbejde med tidligere på sommeren.

“Vi havde en idé om, at der ligger et kæmpe uudnyttet potentiale i dette segment – især i disse tider. Normalt er tilbudsaviser det foretrukne medie, men det kommer denne kampagne nu til at gøre op med”, siger Christian Heetkamp, Key Account Director, Scanad Evolution Agency.

Laila Pedersen, indkøbs- og marketingchef fra Maxi Zoo, var af samme opfattelse, og Scanad blev derfor sat i gang med at udvikle en kampagne, der havde til formål at differentiere Maxi Zoo både i forhold til medievalg og det kreative koncept.

Opgaven var at kommunikere pris og produkt, men kampagnen skulle have en kreativ kant, som kan få Maxi Zoo til at tage ejerskab på kategorien.

“Vi har nu nedsat 150 af vores mest solgte basisvarer inden for foder, snacks og nonfood til fast lavpris” udtaler Laila Pedersen, som ser store muligheder i at kommunikere pris og discount i en tid, hvor krisen kradser.

Resultatet af samarbejdet er en tv-kampagne, der kommunikerer til dem, der i sidste ende har gavn af produkterne fra Maxi Zoo, nemlig dyrene.

Til at kommunikere på dyrenes eget sprog faldt valget på Ulf Pilgaard og Paprika Steen, som er to af Danmarks mest markante stemmer. I kampagnen forklarer de på henholdsvis hunde- og kattesprog om den pågældende uges tilbud.

Det hænger sammen med kædens tilgang til kæledyr.

“Som kæledyr vil man også gerne have et godt tilbud med bid i. Hos os er alle kæledyr altid velkomne i butikken, og der vil altid være en lille godbid til dem, der besøger os”, siger Laila Pedersen.

Kampagnen kommer til at køre på regionalt tv i de områder, hvor Maxi Zoo med sine 18 butikker er repræsenteret.