Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

CO3 Webagency har opnået sithidtil bedste resultat gennem en satsning på en bredere palette af ydelser.

Det digitale bureau i Ikast, CO3 Webagency med relationer til IB&Co kan prale med en særdeles positiv udvikling i det forløbne regnskabsår.

Årsagen beskrives som en satsning på en udbygning af bureauets aktiviteter indenfor online marketing og mobilt internet ved siden af de primære ydelser som design, opbygning, integration og markedsføring af web-sites.

Desuden fremhæver direktør Christian Søsted Poulsen ansættelsen af Ib Potter og Flemming Klausen.

“Det har styrket vores kompetencer på en række vigtige områder,” siger Christian Søsted Poulsen.

Resultatet er blevet et resultat, der er det bedste i bureauets historie. Medarbejdertallet er dog øget betragteligt, og derfor ser man en nedgang i bruttoavancen pr. medarbejder, og desuden er overskudsgraden faldet en anelse. Med 19,4 er den dog fortsat på et højt niveau i forhold til branche-standarden.

Nøgletal for CO3 Webagency

  • Bruttoavance 13,975 mio. kr.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 698.750 kr. -10,7
  • Lønandel 60,1 (58,4)
  • Resultat af primær drift +2,707 mio. kr. +22,7 pct.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club