DT Group har 264 butikker, 6.300 ansatte og omsætter for 18 mia. kr. om året – heraf godt 8 mia. kr. i Danmark. Gruppen er ikke kendt i sig selv, men det er dens seks byggekæde-brands i Norden, hvoraf Silvan og Stark er både kendte og store i Danmark.
Nu har DT Group hyret journalisten og forfatteren Trine Baadsgaard som senior communications officer og udstyret hende med det overordnede daglige ansvar for kommunikationen i gruppen.
”Vi faldt for, at Trine kan håndværket i mere end én forstand – både det journalistiske og det praktiske. Et traditionelt valg ville have været en rådgivende konsulent, men vi løser tingene fra dag til dag – ganske enkelt og ikke overkompliceret. Vi har valgt anderledes med håndværkeren, der, som journalist, kan fortælle den gode historie – og den dårlige, hvis det skulle være,” siger Mads Brejnholt, der er business devolopment & communications manager i DT Group.
Trine Baadsgaard har været selvstændig journalist i 17 år og kan trække på så forskellige erfaringer som husbygger, havedame, forfatter og senest stifter af nojsom.dk.
”Trine har skrevet dagbog om sit husbyggeri og et par bøger om byggeri – ikke som branche, men byggeri set indefra. Det er også det, vi rådgiver vores kunder om,” siger Mads Brejnholt.
Nu bliver Trine Baadsgaards opgave at fortælle DT Groups historie.
”Vi er blandt de største selskaber i Danmark. Og med størrelse følger et vist ansvar, og i al ubeskedenhed er vi de mest innovative i branchen med stor vægt lagt på CSR. Og Trine Baadsgaard får ansvaret for at udvikle og kommunikere denne historie – også i samspil med kæderne,” siger Mads Brejnholt.