Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Topchefen, Erik Schmidt, advarer dog om, at den kommende tid er uforudsigelig.

En del branchefolk har fremført, at de dårlige økonomiske tider vil fremme annoncørernes fokus på nye medier, og dette synspunkt synes at få næring af søgemaskine-giganten, Google’s resultater for 4. kvartal.

Mens de fleste medier våndede sig, voksede Google’s annonceomsætning med hele 15 pct. i 4. kvartal, fortæller  Brandrepublic. Væksten er først og fremmest opnået på selskabets eget website.

Samlet voksede Google’s omsætning i 4. kvartal med 18 pct. til 5,7 mia. USD.

Topchefen Erik Schmidt er selvfølgelig tilfreds og understreger, at Google vil blive ved med at investere i sin kerneforretning, men samtidig karakteriserer han 4. kvartal som “den lette del” og kaldte de kommende måneder for ukendt territorium.

Brandrepublic fortæller da også, at Google trods væksten i 4. kvartal oplevede sit første fald i overskud.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club