Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: En turn-around og fokusering på kompetencer inden for web og digital, giver Esbjerg-virksomheden overskud efter flere år med tab.

Rosendahl, der er en af Danmarks største grafiske virksomheder, har vendt flere års underskud til et positivt resultat på 2,6 mio. kroner før skat.

Samtidig er forventningerne til det kommende år, at man får et tocifret millionoverskud.

Med udgangen af 2013 er Rosendahls turn-around på plads. En turn-around, som har betydet opkøb og organisk vækst med nye kompetencer inden for web, digital publicering og e-bøger.

Samtidig har Rosendahls oprustet inden for digital print med konceptet print-on-demand, som giver medicinalvirksomheder og andre producenter med behov for indlægssedler, produktvejledninger og lignende mulighed for at integrere bestillingen direkte i deres værdikæde og få leveret det præcise antal efter just-in-time princippet.

I det nye år flytter Rosendahl printcentret og dermed 30 arbejdspladser fra Odense til hovedsædet i Esbjerg. Ifølge adm.dir. Palle Rosendahl sker det for at forenkle produktionsprocesserne og i endnu højere grad udnytte synergier.

Man vil også i de kommende år gå efter flere opkøb (Børsen, p. 18-19).

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club