Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

VWs megapopulære reklamefilm med en mini Darth Vader bliver nu vendt mod firmaet selv.

Når man laver noget rigtig godt, som bliver mega populært, så udsætter man sig også for, at andre griber ideen til at fremme andre standpunkter.

Den situation er VW nu havnet i. Reklamefilmen The Force, hvor en dreng leger Darth Vader, er blevet set mere end 40 mio. gange på Youtube. Men nu bruger Greenpeace ideen til et angreb på VW.

Organisationen har lavet en reklamefilm (se den her), hvor børn leger Star Wars oprørerne, og hvor VW repræsenterer dødsstjernen. Budskabet er, at VW truer planeten ved at modsætte sig nedskæringer i CO2 udslip.

Filmen vil blive distribueret online i mere end 14 lande og bakkes op af outdoor.

 

Kommentarer

  1. Hej FINN GRAVERSEN
    Hvis du havde undersøgt sagen lidt længere, havde du opdaget at det er et samarbejde mellem Greenpeace og VW, som VW har lavet og Greenpeace ligger bare navn til. Se hjemmesiden http://www.vwdarkside.com
    Men tanken er genial.

  2. Jammen Bureabiz er bureaubranchens EB……tabliod presse med saftige overskrifter og letbenet journalistik. Vidste du ikke det?

    Pinligt Finn….. 🙂

  3. Den bliver jo nærmest bare endnu mere genial af at være skabt af VW selv.
    Det er en ret interessant ny måde at gøre opmærksom på sine ambitioner på.

  4. Enig med Paul – er det VW der står bag, så er det i sandhed en interessant case. Men jeg er muligvis tungnem – hvor fremgår det, at VW står bag. Jeg kan ikke umiddelbart se det på http://www.vwdarkside.com.

  5. Det er en Greenpeace spoof, som har overrasket VW. VW vidste intet om kampagnen. Læs eventuelt rapporten “VW: The Dark Side” på kampagnesitet.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club