Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Ad Production lægges sammen med Brand Aid, og bliver til et nyt bureau, der får Thomas Ørum som chef - og bl.a. Volvo som kunde.

Grey-familien er som sådan ikke blevet større – ikke desto mindre kommer der et nyt medlem.

Hidtil har familien bestået af det strategisk og kreative UncleGrey og designbureauet Dyhr/Hagen samt produktionsbureauet Ad Productions. Sidstnævnte har levet en stille tilværelse i offentligheden, men nu bliver det lagt sammen med Brand Aid, som Grey har købt og gjort til GreyWorks – et bureau der allerede fungerer flere steder i verden – som f.eks. New York, London, Mexico og Polen, hvor det fungerer som underleverandør samt søsterbureau, der håndterer egne projekter og kunder.

I København vil GreyWorks sidde i Ny Østergade sammen med UncleGrey og GreyWorks København vil fra starten servicere både lokale og internationale kunder ligesom man vil samarbejde tæt med UncleGrey.

Grey Works er grundlæggende et produktionsbureau, men i Danmark bliver profilen lidt anderledes gennem fusionen med Brand Aid, der er et mere kreativt orienteret bureau. GreyWorks bliver således til et kreativt produktionsbureau.

Det bliver Brand Aids direktør, Thomas Ørum, der bliver chef for GreyWorks, som fra start har ca. 15 medarbejdere.

I Brand Aid servicerede man kunder som Nørrebro Bycenter, Hvidovre C, Dansk Erhverv, LokalBolig, Nørrebro Teater m.fl. hvor stort set alle discipliner blev berørt. Dog fyldte magasin- og katalogdesign meget i Brand Aid, da bureauet producerede kataloger for Steen & Strøm, magasiner for LokalBolig, samt eget magasin: The Cope Quarterly. Dertil kom guerilla-aktiviteter og events.

Alle Brand Aid kunder bliver taget med til GreyWorks, hvorfor GreyWorks fra starten får en stærk grafisk- og magasinprofil. Ad Production har en lang historik med produktion af ugeaviser, herunder Nettos., og fusioneres ind i GreyWorks i løbet af november.

GreyWorks får fra start også en international kunde i skikkelse af Volvo som er landet internationalt. Her har GreyWorks arbejder sammen med søsterbureauet i London, og i Danmark bliver det GreyWorks, der skal håndtere Volvo.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club