Hen over sommeren vil en ny kampagne for Coke Zero bliver foldet ud med Grey København som lead.
Og denne gang er det ikke kun i Europa. Nu har Afrika også taget den til sig, så Grey’s arbejde bliver spredt på to kontinenter.
Temaet vil fortsat være “The impossible made possible”. Filmene har dog ikke mødt uddelt begejstring. Engelske Campaign har placeret en af dem på en 5. plads over de værste reklamer i 2009.
Det anfægter dog ikke Jens Jermiin, der er nyudnævnt kreativ direktør for Coca-Cola Europe.
“Jeg har ikke bemærket den historie. Vi har tests, der viser, at kampagnen fungerer godt, det er derfor, den spreder sig, og så kan jeg ikke gå op i, hvad nogle englændere mener,” siger Jens Jermiin.
Coca-Colas øverste marketingchef, Joe Tripodi, fortalte i Cannes, at selskabet er stærkt optaget af, at bureauerne evner at samarbejde på tværs, og selv om Grey København er lead på Coke Zero kampagnen, så har man ikke været ene om den.
Coca-Cola har også Sapient i Miami og det engelske bureau Attick på opgaven.