Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk
Foto: PR.

En ny kampagne fra Tourism Ireland skal inspirere danske rejsende til at udforske Irland i de kommende måneder. Omdrejningspunktet er en grøn knap.

Tryk på den grønne knap. Kom afsted.

Cirka sådan lyder konceptet for en ny kampagne, der skal lokke flere turister til Irland. Det er Irlands turistorganisation, Tourism Ireland, der står bag ‘Press the Green button’-kampagne, der kører i Danmark og 13 andre lande.

Den grønne knap er først og fremmest en vending, Tourism Ireland håber virker som en forpligtigelse. Tanken er, at folk faktisk skal ‘trykke på den grønne knap’ i kampagneannoncerne. Samtidig håber man, at farven vil skabe associationer til Irland. 

“I takt med at vi igen kan udforske verden, ønsker vi at minde rejsende om, at Irland er en ideel destination, hvis man trænger til et afbræk fra hverdagen,” siger Emer MacDiarmada, nordic market manager for Tourism Ireland, i en pressemeddelelse. Han fortsætter: 

“Med de mange ruter mellem Irland og Danmark, kan de danske rejsende spille en vigtig rolle i genoprettelsen af vores turismeindustri. Jeg er overbevist om, at vores kampagne med den grønne knap vil vise det bedste, Irland har at byde på.”

Udover filmen vil der i kampagneperioden, der løber frem til slutningen af november, være ‘adskillige presseaktiviteter samt kampagner med flyselskaber og rejsearrangører’, oplyser Tourism Ireland.

Kampagnen er overordnet udviklet og produceret af Publicis i London og Paris i samarbejde med lokale OMD-kontorer. I Danmark arbejder Tourism Ireland desuden sammen med Related om PR. 

Kampagnen kører på YouTube, Facebook og Instagram og udvalgte online displays. Det samlede budget for kampagnen er 15 millioner euro, oplyser Tourism Ireland til Bureaubiz. 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club