Af Peter Engholm 25@mail.dk

Ecover vil være mere synlig - både i butikker, i pressen og på de sociale medier. Der er kommet ny visuel identitet, internationalt, og i Danmark har man skiftet bureau - til et ungt ét af slagsen.

Et PR-bureau fra forrige år – med to erfarne kræfter – skal fremover tage sig af en god bid af kommunikationen hos den internationale producent af grønne vaske- og rengøringsmidler, Ecover. Her har man valgt Kudos Kommunikation til at varetage kommunikation i pressen og på sociale medier i Danmark.

En pressemeddelelse fastslår, at Ecover vil også blive mere synligt i butikkerne og såvel emballage, brandmaterialer og visuel identitet – på internationalt plan – får en markant fornyelse. Og det er bl.a. med en gennemgribende relancering for øje, at Ecover har været på dansk bureau-jagt. Tidligere har producenten samarbejdet med Hill & Knowlton.

”Vi søgte et bureau, der dels forstod vores brand, miljøvenlighed og forbrugerkommunikation, dels havde forståelse for at skabe engagement på sociale medier. Samtidig skulle de kunne kombinere dette med effektiv og kreativ traditionel PR, så vi får mest muligt forretningsudbytte for vores budget,” siger Kirsten Draulans, Brand Marketeer hos Ecover, om valget af Kudos, som hun roser for at have ”både de rigtige ideer og forretningsstrategisk forståelse, samtidig med en meget personlig og engageret tilgang”.

Bag Kudos Kommunikation står Jonas Rugaard og Martin Lund Nielsen. Jonas Rugaard stiftede bureauet i 2013 efter en karriere hos bl.a. Mannov, som europæisk salgs og marketingchef i Text100 og senest som direktør i Burson-Marsteller Danmark. Martin Lund Nielsen drev i en årrække Lund Public Relations og har før været Account Director hos bl.a. Text 100, Mannov, Outcom og Hill & Knowlton i Los Angeles.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club