Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Studerende skal hjælpe pumpekoncernen med digitalisering af marketingprocesserne.

I starten af det nye år flyttede Grundfos’ marketingafdeling ind på Erhvervsakademi Aarhus.

Baggrunden for at flytte 6-8 marketingmedarbejdere, som på skift skal side på Erhvervsakademiet, er at Grundfos gerne vil tiltrække de studerende.

Syv praktikanter og en række studentermedhjælpere får arbejdspladser på kontoret, og skal desuden være en del af tiden på koncernens hovedsæde i Bjerringbro.

En stor digitaliseringsopgave

I første omgang drejer samarbejdet sig om digitalisering af Grundfos’ marketingprocesser, og især studerende fra multimediedesigneruddannelsen og professionsbacheloruddannelsen i digital konceptudvikling skal hjælpe med at løfte denne opgave.

”Vores virksomhed står overfor store digitaliseringsopgaver. Det kan vi ikke gøre alene. Derfor skal vi have fat i nye, dygtige kræfter. Vi har derfor fundet det nødvendigt at knytte tættere bånd til Erhvervsakademi Aarhus, som netop er stærke på det digitale og markedsføringsmæssige område,” siger Morten Bach Jensen, Group Vice President i Group Marketing & Sales Development i Grundfos.

På Erhvervsakademi Aarhus ser uddannelsesdirektør Anne Storm Rasmussen et stort potentiale i det nye samarbejde.

”Vi tænker, at samarbejdet kan udvides til mange områder. Udover at vores dimittender kan få praktik, studiejob og job hos Grundfos, kan vi også samarbejde omkring forskning og innovation, mentorforløb, gæsteforedrag, virksomhedsbesøg og efteruddannelse af Grundfos’ medarbejdere.”

Det er ikke utænkeligt, at lignende samarbejder kan blive aktuelt i forhold til andre typer af virksomheder.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club