Grundfos’ marketingdirektør blev Årets CMO

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Morten Bach Jensen fra Grundfos vandt prisen som Årets Chief Marketing Officer 2018. Han står bag stærk BtB-markedsføring.

Blandt fem nominerede fra Københavns Lufthavne, Norwegian, Orkla Foods, Søstrene Grene og Grundfos er sidstnævntes marketingdirektør Morten Bach Jensen, blevet valgt som Årets CMO.

Kompleksiteten i marketingopgaven i Grundfos blev fremhævet som ét af kriterierne, skriver Berlingske Business, som sammen med Huset Markedsføring står bag kåringen.

“Morten Bach Jensen er ansvarlig for et team på 100 mennesker, der skal forstå kunderne i mange forskellige lande for at påtage sig det fulde ansvar for hele kundeoplevelsen,” sagde Pia Fuglsang Bach, community redaktør på Berlingske Business og medlem af juryen, da hun motiverede valget af Morten Bach Jensen som Årets CMO 2018. Det skriver Berlingske.

Avisen skriver endvidere, at juryen valgte at hædre en stærk kommerciel og innovativ business to business-marketingprofil, der har formået at føre sin virksomhed gennem en digital transformation.

De øvrige nominerede til årets pris var Johan Bisgaard Larsen, head of regional marketing Europe, for Norwegian, Karen Bender, e-commerce & marketing Director i Københavns Lufthavne samt Mads Jensen, CCO hos Søstrene Grene.

Sidste års vinder blev Jeanette Fangel Løgstrup, koncerndirektør for marketing og kommunikation i Danske Bank og året før var det CMO Tore Pein Jensen fra Momondo.