Guava mister topfigur

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Torben Aagaard, der kom ind i Guava sammen med Cubizz, forlader det nye storbureau. Men det er helt efter planen, understreger han.

Torben Aagaard var i foråret den, der udtalte sig til Bureaubiz om etableringen af det nye storbureau, Guava. Nu er han stoppet i bureauet, men understreger samtidig, at det sker helt i overensstemmelse med planerne.

“Da Cubizz blev overtaget i 2007 indgik jeg en aftale om, at jeg over 12 måneder skulle medvirke til at gennemføre fusionen og etablere brandet. Min opgave er nu løst, og så er det helt naturligt, at jeg bevæger mig videre og overlader arbejdet til folk, der har fokus på det operationelle”, siger Torben Aagaard.

Hans partner fra stiftelsen af Cubizz, Claus T. Hansen, er da også fortsat i bureauet, hvor han har det øverste ansvar for Guava Communication, der er en samling af Atena, Cubizz og Cph Group – d.v.s. den mere traditionelt bureau-orienterede del af Guava.

“Torben og jeg har altid haft den fordeling af opgaverne. Han tænker 4-5 år frem, mens jeg koncentrerer mig om dagligdagen, og derfor er det naturligt, at Torben rykker videre nu”, siger Claus T Hansen. Hans del af Guava har ca. 55 medarbejdere og Jacob Nyborg (tidl. Euro RSCG direktør) fra CPH Group er hans næstkommanderende.

Torben Aagaard havde titel af chief strategic officer. Han bevæger sig nu videre til nye projekter – heriblandt en virksomhed ved navn Netpublication, der arbejder med udvikling af digitale magasiner.

Også en anden person fra et af de tilkøbte bureauer har ændret tilknytning til Guava. Det gælder Jan Mortensen fra M&P. Han er dog ikke holdt helt op men gået på deltid, idet han dels i Guava-regi, dels som selvstændig, skal køre nogle undervisningsforløb i FDIH om online markedsføring.

Samlet har 34 mennesker forladt Guava i forbindelse med fusionen af de mange bureauer.