Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Den nye direktør, der tiltræder i dag, er en dreven bureaumand - bl.a. med en fortid hos Sepia. Samtidig siger man endegyldigt farvel til Guava-navnet.

Guava var et meget stort brød, der blev slået op for fem år siden – og et af de meget sjældne børsnoterede bureauer.

Siden har det vist sig at være et forkætret navn, der i Bureaubiz’ årlige regnskabsrapport først og fremmest har præget tallene med meget store underskud igennem betydelige afskrivninger på bl.a. goodwill.

Nu forsvinder navnet så helt – og samtidig kan man byde velkommen til en ny direktør for bureauaktiviteterne, der rummer ca. 25 medarbejdere.

Det nye navn bliver Netbooster Agency – helt i tråd med, at franske Netbooster for et par år siden overtog bureauet og nu ejer over 90 pct.

Den nye direktør hedder Hans Jørgen Albertsen, og han har en mangeårig bureaubaggrund primært i Sepia og BBDO. Men han har også været omkring Bergsøe 4 og kommer senest fra et kommunikations-fællesskab under navnet Pluz.nu.

Han afløser Morten Petersen, der i sommer gik til et job hos Google som Industry Leader.

NetBooster Group har godt 450 ansatte på 18 kontorer i Europa. I Danmark er bureauet ud over Netbooster Agency i København også til stede i  Århus, der primært rummer affiliate aktiviteterne under navnet Netbooster Affiliate.

Her er der også ca. 25 medarbejdere, så de danske aktiviteter i alt rummer ca. 50 medarbejdere.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club